W Królestwie Matematyki są dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy!
Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki.
Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki.
Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy.
Potrzebujemy:
·
Kartkę papieru min A3
·
Taśmę klejącą
·
Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami
pisaki/kredki np. niebieski, czerwony, zielony
Procedura:
1.
Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym na płaskiej, gładkiej powierzchni (biurko, drzwi) – środek kartki na wysokości nosa dziecka)
2.
Dziecko siedzi/stoi w osi środkowej kartki
3.
Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów leniwej ósemki, pisząc placem po kartce. Raz
prawą, raz lewą ręką. Możemy najpierw pokazać jak wygląda test.
4.
Dziecko wybiera kredkę.
5.
Rysowanie leniwej ósemki/znaku nieskończoności, zaczynamy zawsze od środka kartki i kierujemy się w górny róg kartki. Wykonujemy 5-8
ósemek.
6.
Prawa ręka w prawy, górny róg
7.
Zmiana koloru kredki, Lewa ręka w lewy górny róg
8.
Trzeci kolor kredki. Dziecko bierze kredkę w
obie dłonie i pamiętając by zacząć do góry (tym razem w dowolny róg) oburącz
rysuje kilka ósemek.
To tyle. Prosty test, prawda?
Porównujemy wymiary, która połówka kokardki
jest większa.
Sprawdzamy kształt naszej/dziecka ósemki z wzorcem.
na zamieszczonej obok ósemce widzimy:
Lewa dolna część kokardki jest znacznie opuszczona w dół. Ruch jest ważnym elementem w nauce tej dziewczynki, szczególnie jak ma coś nowego wymyślić.
Prawie pionowe boczne części ósemki świadczą, że dziecko może mieć kłopoty ze słuchowym przyswajaniem informacji.
na zamieszczonej obok ósemce widzimy:
Lewa dolna część kokardki jest znacznie opuszczona w dół. Ruch jest ważnym elementem w nauce tej dziewczynki, szczególnie jak ma coś nowego wymyślić.
Prawie pionowe boczne części ósemki świadczą, że dziecko może mieć kłopoty ze słuchowym przyswajaniem informacji.
Kanał wzrokowy to "wzrokowcy" wspierają ich w nauce obrazy, mapy myśli, wykresy.
Kanał słuchowy - te osoby muszą słyszeć to co mają się nauczyć, najlepiej by czytały na głos.
Kanał kinestetyczny-ruchowy, to zmora nauczycieli. Osoby te, by myśleć, muszą się ruszać, radzę w domu siedzieć na dużej piłce takiej do ćwiczeń, a na lekcjach mieć jakiegoś "gnieciucha" w ręce.
Jakieś pytania? Chętnie odpowiem.
Polecam książkę Twoje dziecko jest inteligentne (Dawna Markowa),
OdpowiedzUsuńwyjaśnia jak działają kanały przetwarzania (wzrokowy, słuchowy, ruchowy).
To nie takie proste: każdy z nas używa wszystkich wspomnianych trzech kanałów,
ale... w różnej kolejności, można tak powiedzieć.
Te kanały to klucz do uczenia się. Polecam książkę, można ją znaleźć zeskanowaną w internecie.