Praca domowa po terapii 1
W poprzednim wpisie opowiedziałem Wam, jak przebiega test
mający na celu sprawdzenie, czy wszystkie kształty cyfr zostały poprawnie
zakodowane w pamięci dziecka.
Pamiętacie? Zosia miała kłopot z poprawnym ułożeniem dwóch par cyfr: 2 była mylona z 5 a 4 z 7.
Błędy te pokazują dwa
problemy:
1 z lateralizacją oka (odwracanie cyferek względem osi
pionowej) oraz
2 z liniami skośnymi (diagonalnymi) które występują w obrazie
graficznym cyfr 4 i 7.
Kołem ratunkowym dla problemu nr 1 jest ćwiczenie stosowane
w ortooptyce –
Leniwa Ósemka z dodatkiem: Cyfrowa.
Jeśli robiliście test Leniwej Ósemki, to, to ćwiczenie nie będzie
dla Was problemem.
To zdjęcie z innej terapii, gdzie dziewczynka myliła 6 z 9 .
Czasami dziecko ma duże problemy z wpisaniem cyfry w "kokardki", wtedy oczywiście pomagamy.
Na bazie leniwej ósemki wpisujemy w „kokardki” ósemki cyfry.
W zależności od początku pisania i dalszego kierunku wybieramy odpowiednio
prawą lub lewą stronę ósemki.
Oto schemat wpisywania cyfr.
W przypadku cyfry pięć, musimy zwrócić uwagę na początek
pisania cyfry. Czy dziecko pisze 5 jak literę s – jednym ruchem, czy z
oderwaniem ręki.
W czasie wpisywania cyfr dziecko wypowiada głośno nazwę
cyfry. Wykonuje ok 7 powtórzeń dla jednej cyfry.
Problem linii diagonalnych pomogą rozwiązać nam wszelkiego
rodzaju „dyktanda graficzne”
Jakiem Logikus- polecam.
Komentarze
Prześlij komentarz