Przejdź do głównej zawartości

Warsztaty DYSKALKULIA - nowatorskie metody wsparcia ucznia

Najbliższe szkolenie: 27 V 2018
Miejsce: RZESZÓW
Cena: 100 zł - 8 godzin + godzinna przerwa 
Adresaci: Dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, rodziców i dziadków oraz wszystkich zainteresowanych.

Forma: Warsztaty interaktywne, prezentacja multimedialna, zabawy i ćwiczenia praktyczne.

Cel: Nabycie praktycznych umiejętnościpracy z dzieckiem z dyskalkulią metodami szybkiej pamięci.

Szkolenie Prowadzi: Barbara Piast autorka metody Bajkowa Tabliczka (prosimy nie mylić z książką innego autora "zbiegiem okoliczności" o tym samym tytule, tyle, że dużo później wydaną).
Prelegentka, sama borykająca się z dyskalkulią, zdradzi tajemnice jak otworzyć zamknięte wrota do Królestwa Matematyki. Opowie jak żyje się bez poczucia czasu, czy można nie pamiętać daty swoich urodzin, jak sobie radzić, gdy wszystkie ceny wyglądają tak samo.

 poruszy Zagadnienia: 
• Dlaczego zdolne dzieci nie mogą nauczyć się tabliczki mnożenia - o dysleksji i dyskalkulii
• Arte-terapia -tabliczka mnożenia jako trauma - wstęp
• ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej (PACE) wspierające pamięć matematyczną
• Zaburzenia postrzegania Liczb - jak dyslektyk widzi abstrakcyjne znaki graficzne.
• Ćwiczenia z cyfrą
• Metody nauki przyjazne dla mózgu. - Wizualizacje cyfr.  Mnemotechniki
• Bajkoterapia - BAJKOWA TABLICZKA czyli mnożenie inaczej.
• Gry i zabawy Bajkowej Tabliczki
• Zegarkowo - jak pokonać problemy z odczytywaniem godzin na cyferblacie.

Korzyści dla uczestników:
• Poznanie świata dyskalkulii, zrozumienie problemów z jakimi boryka się dziecko obarczone tą dysfunkcją
• Zapoznanie się ze skutecznymi technikami pracy z cyfrą w aspekcie dyskalkulii
• Nabycie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami nauczania (mnemotechniki), które sprawiają, że dzieci, które do tej pory nie mogły zapamiętać mnożenia, wzorów, opanować umiejętność odczytywania godzina na zegarze, osiągają tę umiejętność.
• Poznanie nowoczesnych technik poprawy koncentracji poprzez stosowanie ćwiczeń Gimnastyki Mózgu.

UWAGA UCZESTNICY KURSU!
Wskazany luźny strój i obuwie na zmianę
Uczestnicy otrzymują podstawowe materiały edukacyjne i zaświadczenie Polskiego Stowarzyszenia Kinezjologów z siedziba w Warszawie o ukończeniu warsztatu edukacyjnego rekomendowanego przez PSK.
więcej informacji o prowadzącej na Tabliczkamnozenia.pl

Osoby zainteresowane uczestnictwem w szkoleniu prosimy o kontakt tel: 662 206 971

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Leniwa ósemka

W Królestwie Matematyki są  dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy! Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki. Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy. Potrzebujemy:      ·        Kartkę papieru min A3      ·        Taśmę klejącą      ·        Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami pisaki/kredki np.        niebieski, czerwony, zielony Procedura:       1.        Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym   na płaskiej,                     gładkiej  powierzchni  (biurko, drzwi) – środek kartki na                    wysokości nosa dziecka)        2.        Dziecko siedzi/stoi   w osi środkowej kartki        3.        Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów   leniwej ósemki,              pisząc placem po kartce. Raz prawą, raz lewą ręką. Możemy             najpierw pokazać jak wyglą

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA 2 x 2 = 4 2 x 3 = 6 2 x 4 = 8   2 x 5 = 10        2 x 6 = 12 … Nuda powtórek… monotonia słupków ale, dla ucznia bez problemów edukacyjnych, wiedza do zapamiętania. Inaczej ma się z uczniem z matematycznymi trudnościami edukacyjnymi. W to określenie wchodzą dzieci z dyskalkulią ale również z dysleksją. Na szczęście nie wszystkie. Ale dla tych, którzy mają problemy matematyczne tabliczka mnożenia jest pasmem udręk i poniżenia. Poczucie własnej wartości spada poniżej klepki podłogowej. To właśnie kłopoty z zapamiętaniem mnożenia są najczęściej ostatecznym sygnałem przynaglającym rodziców do szukania pomocy u specjalistów. I tu zaczyna się droga przez mękę. Kto przeszedł wie, więc opisywać nie muszę. A inni i tak tego nie przeczytają. Ani gabinety prywatne, ani państwowe poradnie nie oferują sensownej terapii. Szkoły muszą przeprowadzić zajęcia dla dzieci z orzeczeniami z Poradni. Najczęściej są to zajęcia grupowe obejmujące dzieci z dysgrafią, dysleksj

Bajkowa Tabliczka versus Bajkowa tabliczka mnożenia

Gdy kolejna już osoba zadaje mi pytanie; czy Bajkowa Matma = Bajkowa Tabliczka = Bajkowa Tabliczka mnożenia? Postanowiłam odpowiedzieć w postaci postu. A było to tak: Po sławetnej i jakże spektakularnej nauce tabliczki mnożenia (3 dni mnemotechnik po wcześniejszych ok 2 latach bezowocnego kucia słupków) więcej tu: moja historia Zostałam znów wezwana do szkoły i pani nauczycielka ze zdziwieniem wielkim pyta, jak mi się udało nauczyć dziecko tabliczki tak, że jest najlepszy w klasie a groziło mu przecież niezdanie. Z entuzjazmem neofity opowiadam jak to krokodyl na wózku jeździł ze ślimakiem, co w efekcie daje 42. Pani z grzeczności nie przerywa a mój wywód kończy słowami:    - Nic z tego nie rozumiem, ale efekty są zadziwiające. I na tym by się pewnie sprawa zakończyła, ale przeznaczenie w osobie mojego synka wzięło sprawy w swoje ręce i zadało pytanie, które jako anegdota krąży własnym życiem po sekretariatach:    - Jeśli pani nie umie nauczyć moich kolegów tabliczk