Logikus – Witaj Zosiu, dziś chciałbym żebyś zaprzyjaźniła się z moimi
poddanymi czyli cyferkami. Poznałaś je już w szkole ale w szkole to one są
bardzo poważne i wcale nie chcą się bawić, chyba trochę boją się pani.
W tym pudełku ukryły się cyferki, włóż rączki do środka i zgadnij
jaką cyferkę udało ci się złapać.
Dziecko wkłada ręce do
pudełka/ woreczka i nazywa cyfry. Oczywiście wymawia nazwę cyfry gdy ręce ma w
pudełku i sprawdza po wyjęciu cyfry z pudełka. Odkładamy na bok cyfry błędnie
odgadnięte.
L - Poszło ci świetnie. Pamiętasz, które cyferki ci się
spsociły i udawały inne niż są?
Zosia - Czwórkę pomyliłam z siódemką a piątkę z dwójką.
L - To bardzo podobne do siebie cyferki. Większość dzieci je
myli.
Z - Naprawdę? Myślałam, że tylko mnie się mylą.
L - A teraz, proszę o cię o pomoc. Komplet cyferek uległ
wypadkowi. Pomóż mi poukładać z kawałków cyferki. Ułóż cyfry od 1 do 9.
L- Idzie ci świetnie, już niewiele zostało.
L - Policz, czy wszystkie cyferki ułożyłaś? I teraz porównaj ze wzorem, które cyferki nie są do siebie podobne?
Widzimy, że problem z parami cyfr: 2-5 i 4-7 powtórzył się. Czwórka została całkowicie pominięta.
Logikus - rozłóż teraz te całe cyfry w kolejności od 1 do 9.
Dziecko kolejny raz popełnia błąd: układa 2 i 3 w lustrzanym odbiciu.
Możemy też sprawdzać z wzorem na kartce.
Ćwiczenie kończymy oczywiście wtedy, gdy wszystkie cyferki mają już poprawną postać.
Przepraszamy brak nam tu ostatniego zdjęcia z poprawnie ułożonymi cyframi.
Cyferki w teście zostały wykonane z modeliny, ale jest ona
bardzo nietrwałym materiałem. Zachęcam do wyprodukowania całych cyferek i ich kawałków z
drucików kreatywnych. Na potrzeby tego ćwiczenia radzę skręcić drut bazowy z
trzech drucików o jak najkrótszych włoskach.
Z cyframi, które dziecko źle odgadło w ćw nr 1 i błędnie
ułożyło w ćw nr 2 popracujemy w następnym wpisie. Zatem zachęcam do „produkcji”
własnych cyferek.
wpis o tym jak zrobić cyferki
Pamiętajcie, że powinny być one wielkości 7-10 cm. Mniejsze są trudne do rozszyfrowania.
Na koniec zdjęcie cyferek dziecka, które ma baaaardzo duże trudności z cyferkami. (przy ilorazie inteligencji w granicy normy)
wpis o tym jak zrobić cyferki
Pamiętajcie, że powinny być one wielkości 7-10 cm. Mniejsze są trudne do rozszyfrowania.
Na koniec zdjęcie cyferek dziecka, które ma baaaardzo duże trudności z cyferkami. (przy ilorazie inteligencji w granicy normy)
Komentarze
Prześlij komentarz