Dziewiątka.
To ostatnia cyfra/liczba.
Truuuudna I sprawiająca dzieciom wiele kłopotów.
Warto więc poświęcić jej więcej czasu.
Warto więc poświęcić jej więcej czasu.
Po niej już wszystko się powtarza. Te same cyfry występujące w różnej konfiguracji na różnych pozycjach maja inną wartość.
Zaczynamy, jak zwykle, od kształtu. Wiele, bardzo wiele dzieci, ma poważny problem z odróżnieniem 6 od 9. Dlatego nie pomijajmy tego etapu i nie przesądzajmy, że dziecko zna kształt.
Pleciemy 9 z dziewięciu drucików wg wzoru. Ten wzór jest ważny. Pozwala nam uniknąć pomyłki.
Żeby dziecko łatwiej zapamiętało, że dziewiątka ma kółeczko u góry, tworzymy mnemotechniczne skojarzenia z małpką, która ma głowę do góry a ogonek do dołu.
Serdecznie radzę nie bagatelizować problemu kształtu 9. Jeśli choć raz zauważyliście, że dziecko pomyliło 6 z 9 to znaczy, że gdy widzi te cyfry włącza się niepewność czyli taki malutki stresik, który powoduje chwilową dezorientację, dziecko traci wątek, lub gubi się całkowicie.
Żeby temu zapobiec dołączmy do ćwiczeń z zapamiętaniem kształtu jakąś zabawę może "żepowce"?Najpierw lepimy poprawna 9...
a potem rusza fantazja...
Proszę Państwa, oto królowa Dziewiątka!
A to, tajemniczy....
Jeśli problem z zapamiętaniem kształtu jest głębszy, możemy wspomóc się poprzez pracę z
"Leniwą Ósemką"
Pamiętamy, ze zaczynamy ćwiczenie od rysowania leniwej ósemki (od środka w lewo skos do góry), potem przechodzimy w kształt cyfry i kończymy znów pełnym kształtem leniwej ósemki.
Potem możemy przeprowadzić ćwiczenie z zakresu analizatora wzroku.
Znajdź i popraw po śladzie cyfrę 9.
Jak wprowadzamy wartość cyfry 9 omówimy w następnym wpisie.
Podzielcie się w komentarzach z czego zrobiliście swoje dziewiątki. Zachęcam, dzielmy się pomysłami!
Komentarze
Prześlij komentarz