Przejdź do głównej zawartości

Osowiała ósemka.

Osowiała ósemka.
8 To już bardzo skomplikowana, trudna liczba. By dziecko z dyskalkulią opanowało jej składowe, trzeba dużo kreatywnej wyobraźni. Przypominam, że staramy się pracować na liczmanach, które mają dla dziecka emocjonalnie znaczenie. Zmieniając pomoce tak często jak tylko czas nam pozwoli. (Tworzenie nowych jest pracochłonne ). Zaczynamy jednak, jak zawsze, od wyplecenia jej kształtu z ośmiu drucików.


i ulepienia wartości. Składowe dobieramy z już wcześniej  sklejonych elementów.




Oczywiście korzystamy z mnemotechnik. Ósemkę łatwo zamienić w sowę. 
No i zaczynają się  matematyczne zabawy. Najpierw lepimy (lub korzystamy z gotowych) i rozkładamy dowolnie pomieszane szóstkowce , siódemkowce i ósemkowce. 

Potem prosimy by dziecko w jakiś śmieszny dla niego sposób oznaczyło ósemki. 
Tu dokładało zabawne elementy.



a potem cyfry.


Kolejną zabawą może być bal u ósemki. Składowe (tu cyfry na kartach Grabowskiego) przynoszą ósemce prezenty. Suma oczywiście musi równać się osiem.


Do układania składowych możemy wykorzystać wszystkie dostępne klocki. 
Składowe cyferki dziecko układa w działania.


Następne ćwiczenie wykonałam wg książki widocznej na zdjęciu.

trochę modyfikując plansze poprzez dodanie wypukłych gadżetów. 

I kolejna układanka z tej samej książki.


Oczywiście nie układamy tych wszystkich ćwiczeń na jednym spotkaniu! Dla dziecka to za trudne! Ale powtarzamy aż do skutku. 
Pospiechem nic nie zwojujemy, pogłębimy tylko stres i zabijemy emocje zabawy.
w następnym wpisie pokażę kolejną ósemkową zabawę z kartami. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Leniwa ósemka

W Królestwie Matematyki są  dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy! Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki. Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy. Potrzebujemy:      ·        Kartkę papieru min A3      ·        Taśmę klejącą      ·        Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami pisaki/kredki np.        niebieski, czerwony, zielony Procedura:       1.        Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym   na płaskiej,                     gładkiej  powierzchni  (biurko, drzwi) – środek kartki na                    wysokości nosa dziecka)        2.        Dziecko siedzi/stoi   w osi środkowej kartki        3.        Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów   leniwej ósemki,              pisząc placem po kartce. Raz prawą, raz lewą ręką. Możemy             najpierw pokazać jak wyglą

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA 2 x 2 = 4 2 x 3 = 6 2 x 4 = 8   2 x 5 = 10        2 x 6 = 12 … Nuda powtórek… monotonia słupków ale, dla ucznia bez problemów edukacyjnych, wiedza do zapamiętania. Inaczej ma się z uczniem z matematycznymi trudnościami edukacyjnymi. W to określenie wchodzą dzieci z dyskalkulią ale również z dysleksją. Na szczęście nie wszystkie. Ale dla tych, którzy mają problemy matematyczne tabliczka mnożenia jest pasmem udręk i poniżenia. Poczucie własnej wartości spada poniżej klepki podłogowej. To właśnie kłopoty z zapamiętaniem mnożenia są najczęściej ostatecznym sygnałem przynaglającym rodziców do szukania pomocy u specjalistów. I tu zaczyna się droga przez mękę. Kto przeszedł wie, więc opisywać nie muszę. A inni i tak tego nie przeczytają. Ani gabinety prywatne, ani państwowe poradnie nie oferują sensownej terapii. Szkoły muszą przeprowadzić zajęcia dla dzieci z orzeczeniami z Poradni. Najczęściej są to zajęcia grupowe obejmujące dzieci z dysgrafią, dysleksj

Warsztat: “Te koszmarne cyfry”

  Warsztat: “Te koszmarne cyfry” Spacerkiem po "uliczce Cyferkowej", czyli jak nauczyć liczyć dziecko z Dys* Forma: Warsztaty on-line oparte na prezentacji, ćwiczenia praktyczne Cel: Nabycie praktycznych umiejętności pracy z dzieckiem zagrożonym lub już ze zdiagnozowaną dysleksją w zakresie podstawowych umiejętności matematycznych. Grupa docelowa: Nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele matematyki, pedagodzy, terapeuci rodzice, opiekunowie (słowem, każdy zainteresowany tematem) Miejsce: On-line. Zajęcia prowadzone są na platformie zoom. Termin: 20 sierpnia godz 09:00 -15:00 Cena: 200 pln rodzice/opiekunowie 250 pln nauczyciele/terapeuci Uczestnicy otrzymują: Uczestnicy otrzymują zaświadczenie PSK o ukończonym kursie. Skrypt warsztatów w formie pdf. Link do pomocy omawianych na warsztacie (do samodzielnego druku) Zapisy: zapisy@tabliczkamnozenia.pl Zapytania związane z warsztatami: napisz@tabliczkamnozenia.pl +48 889 838 644 O warsztatach: Szkolenie prowadzi Barbara Piast auto