Przejdź do głównej zawartości

cyfra 6

Cyfra 6 plasuje się już w kategorii cyfr trudnych. Zajmuje pierwszą pozycję na drugiej dłoni i zaczyna sprawiać dzieciom poważny kłopot przy dodawaniu.


Pora więc zaprzyjaźnić się z szósteczką. Oto ona:

Zalecam by cyferka była wykonana w jednym kolorze. Na zdjęciu demonstruję cyfrę różnokolorową którą wykonywaliśmy na początkowych zajęciach ul. Cyferkowej. Dla dzieci różnorodność kolorów jest bardzo ekscytująca. Więc zaczynamy od kolorowych cyferek. Potem pracujemy na zestawie jednokolorowym bo różnorodność kolorów tak naprawdę jest elementem rozpraszającym. Gdy pracujemy na składowych sprawdziły się cyferki w jednym kolorze. Bo ani nie "tańczyły" w oczach ani kolor nie podpowiadał wartości.


Dziecko klei kulkowce. Najpierw klei 6 kulek we wszystkich możliwych kombinacjach i bawimy się w Kopciuszka lub odgadywanie z zawiązanymi oczami. Potem wprowadzamy zasadę, że pięć kulek tworzy prosty rządek a szósta jest doklejana do pierwszej zaczynając drugi rząd. To bardzo ważna zasada  i radzę jej przestrzegać gdy będziemy wprowadzać dopełnianie do pięciu.


Cyferka wprowadza się do swojego domku.


Kolejny etap to składowe liczby 6
Kolory i ilość kulek odpowiadają wartości liczb składowych. Jak widać jest już zastosowana zasada: dopełniamy do pięciu.





 I oczywiście wyprawia "parapetówkę" na która zaprasza Logikusa i Fantazję.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Leniwa ósemka

W Królestwie Matematyki są  dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy! Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki. Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy. Potrzebujemy:      ·        Kartkę papieru min A3      ·        Taśmę klejącą      ·        Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami pisaki/kredki np.        niebieski, czerwony, zielony Procedura:       1.        Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym   na płaskiej,                     gładkiej  powierzchni  (biurko, drzwi) – środek kartki na                    wysokości nosa dziecka)        2.        Dziecko siedzi/stoi   w osi środkowej kartki        3.        Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów   leniwej ósemki,              pisząc placem po kartce. Raz prawą, raz lewą ręką. Możemy             najpierw pokazać jak wyglą

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA 2 x 2 = 4 2 x 3 = 6 2 x 4 = 8   2 x 5 = 10        2 x 6 = 12 … Nuda powtórek… monotonia słupków ale, dla ucznia bez problemów edukacyjnych, wiedza do zapamiętania. Inaczej ma się z uczniem z matematycznymi trudnościami edukacyjnymi. W to określenie wchodzą dzieci z dyskalkulią ale również z dysleksją. Na szczęście nie wszystkie. Ale dla tych, którzy mają problemy matematyczne tabliczka mnożenia jest pasmem udręk i poniżenia. Poczucie własnej wartości spada poniżej klepki podłogowej. To właśnie kłopoty z zapamiętaniem mnożenia są najczęściej ostatecznym sygnałem przynaglającym rodziców do szukania pomocy u specjalistów. I tu zaczyna się droga przez mękę. Kto przeszedł wie, więc opisywać nie muszę. A inni i tak tego nie przeczytają. Ani gabinety prywatne, ani państwowe poradnie nie oferują sensownej terapii. Szkoły muszą przeprowadzić zajęcia dla dzieci z orzeczeniami z Poradni. Najczęściej są to zajęcia grupowe obejmujące dzieci z dysgrafią, dysleksj

Warsztat: “Te koszmarne cyfry”

  Warsztat: “Te koszmarne cyfry” Spacerkiem po "uliczce Cyferkowej", czyli jak nauczyć liczyć dziecko z Dys* Forma: Warsztaty on-line oparte na prezentacji, ćwiczenia praktyczne Cel: Nabycie praktycznych umiejętności pracy z dzieckiem zagrożonym lub już ze zdiagnozowaną dysleksją w zakresie podstawowych umiejętności matematycznych. Grupa docelowa: Nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele matematyki, pedagodzy, terapeuci rodzice, opiekunowie (słowem, każdy zainteresowany tematem) Miejsce: On-line. Zajęcia prowadzone są na platformie zoom. Termin: 20 sierpnia godz 09:00 -15:00 Cena: 200 pln rodzice/opiekunowie 250 pln nauczyciele/terapeuci Uczestnicy otrzymują: Uczestnicy otrzymują zaświadczenie PSK o ukończonym kursie. Skrypt warsztatów w formie pdf. Link do pomocy omawianych na warsztacie (do samodzielnego druku) Zapisy: zapisy@tabliczkamnozenia.pl Zapytania związane z warsztatami: napisz@tabliczkamnozenia.pl +48 889 838 644 O warsztatach: Szkolenie prowadzi Barbara Piast auto