cyfra 4
To bardzo psotna cyfra. Często ucieka z pamięci albo zamienia się miejscami z innymi cyferkami.
Więc najlepiej znajomość zacząć od dokładnego poznania jej kształtu...
i wartości. Dlatego splatamy ją z czterech drucików.
Najszybciej zapamiętamy jej wartość poprzez zabawę w klejenie czwórkowców.
Naszym celem jest nauczenie dziecka odróżniania kulkowców 1-4 elementowych bez paluszkowego liczenia. I NIE przechodzimy do 5 jeśli dziecko widząc kostkę z 4 oczkami przelicza je.
Zmieniamy zabawy i liczmany
ale nie przechodzimy do składowych liczby 4 dopóki dziecko nie przekroczy tego bardzo ważnego etapu.
To bardzo psotna cyfra. Często ucieka z pamięci albo zamienia się miejscami z innymi cyferkami.
Więc najlepiej znajomość zacząć od dokładnego poznania jej kształtu...
i wartości. Dlatego splatamy ją z czterech drucików.
jeszcze raz kształt... Nożyczki nie są najlepszym narzędziem do obcinania drucików ale za to są bardzo fotogeniczne i czytelne.
Najszybciej zapamiętamy jej wartość poprzez zabawę w klejenie czwórkowców.
Naszym celem jest nauczenie dziecka odróżniania kulkowców 1-4 elementowych bez paluszkowego liczenia. I NIE przechodzimy do 5 jeśli dziecko widząc kostkę z 4 oczkami przelicza je.
Zmieniamy zabawy i liczmany
ale nie przechodzimy do składowych liczby 4 dopóki dziecko nie przekroczy tego bardzo ważnego etapu.
Gdy dziecko ma już opanowane rozróżnianie kulkowców, czyli bez liczenia potrafi przyporządkować wcześniej samodzielnie posklejane liczmany do odpowiedniej cyfry, zaczynamy pisać list do Logikusa o tym co robiliśmy na zajęciach. A ponieważ Król zna tylko język liczb to list musi być napisany po "logikukowskiemu" (dzieci bardzo bawi ta nazwa) i tak oto przechodzimy do zapisywania działań. Jak widać proces zapisywania został na tej terapii poprzedzony etapem układania działań z gotowych cyfr.
Komentarze
Prześlij komentarz