Przejdź do głównej zawartości

Priorytety



Priorytety
Co rok o tej porze z konsekwencją bumeranga wraca do mnie temat priorytetów.
- Tak słucham…
- Dzień dobry, chciałam zapisać córkę na terapię matematyczną, bo córka ma ogromne kłopoty. Jest w 5 klasie ale właściwie to wcale nie liczy, nie umie tabliczki mnożenia… cała matma to koszmar.. Nauczyciele wymagają chociaż ma opinię. Słyszałam że pani ma jakąś inną metodę… to jakie macie terminy?
- Pozostał tylko czwartek o 18.
- o 18… szelest kartek… Nie o 18 nie może … A inne terminy?
- Już zajęte. No chyba, że rano jeśli dziecko chodzi później do szkoły.
- Chodzić, chodzi ale już ma zajęte.
- A o jakim terminie pani myślała, jakie dni ma córka wolne?
- Ach! Córka to ma wszystko zajęte! – Duma w głosie rozmówczyni wyciekała z każdego słowa. Chodzi na aikido, gitarę klasyczną, szachy, plastykę, angielski, tańce.  Nie wiem wprost jak damy radę ją wszędzie dowozić… Pani wyraźnie zawiesiła głos oczekując ode mnie współczucia. Nie doczekała się.
- Cóż, widzę, że córka ma rozległe zainteresowania…
- Ależ skąd! Pani prychnęła mocno poirytowana. – Do wszystkiego trzeba ją zmuszać!  
- No to jak trzeba zmuszać, to może nie ma to sensu, jak ją to nie bawi…
- Ach, co ona tam wie. Nie ma pojęcia co dla niej dobre.
Więc jeśli wszystkie popołudnia córka ma zajęte, to właściwie na jaki termin pani liczyła?
- No właściwie nie wiem… Może sobota?
- Nie, Sobota jest dla mnie świętem i ja nie pracuję. Niedziela jest już zajęta. Pozostał tylko czwartek…
- Nie. W czwartek córka ma tańce kreolskie…
- których nie lubi… wpadłam pani  w słowo.
 – Wręcz nie cierpi! Pani na chwilę zawiesiła glos, jakby usłyszała samą siebie … Nie w czwartek, nie może. (wybór między matematyką a tańcami został dokonany) No, chyba że po 20… dodała z nadzieją..
- Aaa… Po 20? … Po 20 to ja już nie prowadzę terapii. Szczególnie po tańcach kreolskich. Sądzę, że dziecko będzie zmęczone.
- No to trudno. Do widzenia
- Do widzenia. Życzę powodzenia na maturze… mam nadzieję, że do tego czasu włączą przedmiot obowiązkowy: tańce kreolskie. Ale tej ostatniej uwagi nie wypowiedziałam na głos…  

Zapisy na terapię: 889 838 644


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Leniwa ósemka

W Królestwie Matematyki są  dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy! Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki. Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy. Potrzebujemy:      ·        Kartkę papieru min A3      ·        Taśmę klejącą      ·        Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami pisaki/kredki np.        niebieski, czerwony, zielony Procedura:       1.        Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym   na płaskiej,                     gładkiej  powierzchni  (biurko, drzwi) – środek kartki na                    wysokości nosa dziecka)        2.        Dziecko siedzi/stoi   w osi środkowej kartki        3.        Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów   leniwej ósemki,              pisząc placem po kartce. Raz prawą, raz lewą ręką. Możemy             najpierw pokazać jak wyglą

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA 2 x 2 = 4 2 x 3 = 6 2 x 4 = 8   2 x 5 = 10        2 x 6 = 12 … Nuda powtórek… monotonia słupków ale, dla ucznia bez problemów edukacyjnych, wiedza do zapamiętania. Inaczej ma się z uczniem z matematycznymi trudnościami edukacyjnymi. W to określenie wchodzą dzieci z dyskalkulią ale również z dysleksją. Na szczęście nie wszystkie. Ale dla tych, którzy mają problemy matematyczne tabliczka mnożenia jest pasmem udręk i poniżenia. Poczucie własnej wartości spada poniżej klepki podłogowej. To właśnie kłopoty z zapamiętaniem mnożenia są najczęściej ostatecznym sygnałem przynaglającym rodziców do szukania pomocy u specjalistów. I tu zaczyna się droga przez mękę. Kto przeszedł wie, więc opisywać nie muszę. A inni i tak tego nie przeczytają. Ani gabinety prywatne, ani państwowe poradnie nie oferują sensownej terapii. Szkoły muszą przeprowadzić zajęcia dla dzieci z orzeczeniami z Poradni. Najczęściej są to zajęcia grupowe obejmujące dzieci z dysgrafią, dysleksj

Warsztat: “Te koszmarne cyfry”

  Warsztat: “Te koszmarne cyfry” Spacerkiem po "uliczce Cyferkowej", czyli jak nauczyć liczyć dziecko z Dys* Forma: Warsztaty on-line oparte na prezentacji, ćwiczenia praktyczne Cel: Nabycie praktycznych umiejętności pracy z dzieckiem zagrożonym lub już ze zdiagnozowaną dysleksją w zakresie podstawowych umiejętności matematycznych. Grupa docelowa: Nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele matematyki, pedagodzy, terapeuci rodzice, opiekunowie (słowem, każdy zainteresowany tematem) Miejsce: On-line. Zajęcia prowadzone są na platformie zoom. Termin: 20 sierpnia godz 09:00 -15:00 Cena: 200 pln rodzice/opiekunowie 250 pln nauczyciele/terapeuci Uczestnicy otrzymują: Uczestnicy otrzymują zaświadczenie PSK o ukończonym kursie. Skrypt warsztatów w formie pdf. Link do pomocy omawianych na warsztacie (do samodzielnego druku) Zapisy: zapisy@tabliczkamnozenia.pl Zapytania związane z warsztatami: napisz@tabliczkamnozenia.pl +48 889 838 644 O warsztatach: Szkolenie prowadzi Barbara Piast auto