Przejdź do głównej zawartości

Warsztat: “Te koszmarne cyfry”


 


Warsztat:

“Te koszmarne cyfry”
Spacerkiem po "uliczce Cyferkowej",
czyli jak nauczyć liczyć dziecko z Dys*

Forma:
Warsztaty on-line oparte na prezentacji, ćwiczenia praktyczne

Cel:
Nabycie praktycznych umiejętności pracy z dzieckiem zagrożonym lub już ze zdiagnozowaną dysleksją w zakresie podstawowych umiejętności matematycznych.

Grupa docelowa:
Nauczyciele wczesnoszkolni, nauczyciele matematyki, pedagodzy, terapeuci rodzice, opiekunowie (słowem, każdy zainteresowany tematem)

Miejsce: On-line. Zajęcia prowadzone są na platformie zoom.

Termin: 20 sierpnia godz 09:00 -15:00
Cena: 200 pln rodzice/opiekunowie
250 pln nauczyciele/terapeuci

Uczestnicy otrzymują:
Uczestnicy otrzymują zaświadczenie PSK o ukończonym kursie.
Skrypt warsztatów w formie pdf.
Link do pomocy omawianych na warsztacie (do samodzielnego druku)

Zapisy:
zapisy@tabliczkamnozenia.pl
Zapytania związane z warsztatami:
napisz@tabliczkamnozenia.pl
+48 889 838 644

O warsztatach:
Szkolenie prowadzi Barbara Piast autorka metody Bajkowa Matma (Ulica cyferkowa, Bajkowa Tabliczka, Zegarkowo)
Prelegentka, sama borykająca się z dyskalkulią, zdradzi tajemnice jak otworzyć maluchom zamknięte wrota do Królestwa Matematyki.
Pokaże i nauczy jakie pomoce edukacyjne stosować w dyskalkulii, jak uczyć, by nauczyć.

Poruszy Zagadnienia:
Cz 1. godz 9:15-11:00
Dyslektyczne cyfry (błędy w postrzeganiu cyfr przez dyslektyczne oko)
Dziurawe mosty - Ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej wspierające pamięć matematyczną
Terapie wspomagające.
Cz 2. godz 11:15-13:00
Nauczanie wczesnoszkolne a dziecko z dys* -
o skutecznych metodach.
Dlaczego zdolne dzieci nie mogą nauczyć się dodawania -
o dysleksji i dyskalkulii
Liczba kardynalna a porządkowa
Mnemotechniki w matematyce-
gwarancja sukcesu edukacyjnego w dyskalkulii
Cz 3. godz 13:15-15:00
Uliczka cyferkowa.
Wartość cyfry – ćwiczenia
Mnemotechniczne sposoby na przekroczenie progu dziesiętnego
Osoby zainteresowane, prosimy o wcześniejszy kontakt celem przesłania spisu potrzebnych pomocy, bez których te warsztaty przestają być interaktywne.

Chcesz zobaczyć jak było na poprzednich warsztatach?
Kliknij poniższy link
https://bajkowamatma.blogspot.com/2018/08/co-ma-zrobic-wykadowca-gdy-grupa-mu-sie.html
Znajdziesz nas też na:

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Leniwa ósemka

W Królestwie Matematyki są  dróżki w kształcie znaku nieskończoności. Ja, Król Logikus często po nich spaceruję. Naprawdę lepiej mi się potem liczy! Dziś, jakem Logikus, zachęcam do zrobienia testu Leniwej Ósemki. Zajmie góra pięć minut a przyniesie podstawową wiedzę, jakąż to drogę preferuje nasz,i każdy inny, mózg, gdy się uczy. Potrzebujemy:      ·        Kartkę papieru min A3      ·        Taśmę klejącą      ·        Trzy wyraźnie różniące się od siebie kolorami pisaki/kredki np.        niebieski, czerwony, zielony Procedura:       1.        Przyklejamy kartkę wymiarem poziomym   na płaskiej,                     gładkiej  powierzchni  (biurko, drzwi) – środek kartki na                    wysokości nosa dziecka)        2.        Dziecko siedzi/stoi   w osi środkowej kartki        3.        Dziecko wykonuje kilka próbnych ruchów   leniwej ósemki,              pisząc placem po kartce. Raz prawą, raz lewą ręką. Możemy             najpierw pokazać jak wyglą

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA

ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA 2 x 2 = 4 2 x 3 = 6 2 x 4 = 8   2 x 5 = 10        2 x 6 = 12 … Nuda powtórek… monotonia słupków ale, dla ucznia bez problemów edukacyjnych, wiedza do zapamiętania. Inaczej ma się z uczniem z matematycznymi trudnościami edukacyjnymi. W to określenie wchodzą dzieci z dyskalkulią ale również z dysleksją. Na szczęście nie wszystkie. Ale dla tych, którzy mają problemy matematyczne tabliczka mnożenia jest pasmem udręk i poniżenia. Poczucie własnej wartości spada poniżej klepki podłogowej. To właśnie kłopoty z zapamiętaniem mnożenia są najczęściej ostatecznym sygnałem przynaglającym rodziców do szukania pomocy u specjalistów. I tu zaczyna się droga przez mękę. Kto przeszedł wie, więc opisywać nie muszę. A inni i tak tego nie przeczytają. Ani gabinety prywatne, ani państwowe poradnie nie oferują sensownej terapii. Szkoły muszą przeprowadzić zajęcia dla dzieci z orzeczeniami z Poradni. Najczęściej są to zajęcia grupowe obejmujące dzieci z dysgrafią, dysleksj